Stinas blogg

Torsdag 14/8

Dagens pass på gymmet kändes helt ok. Jag körde benböj m kettlebell som tidigare med 10 kg. Istället för tre vändor ”jorden runt” blev det den gamla övningen med ryggdrag de sista två seten.

När jag skulle göra armhävningar och ”russian twist” så lyckades jag idag faktiskt lyfta fötterna från golvet. Heja mig!

Som bonus på detta så avslutade jag passet med TRX-banden där jag gjorde benböj/hopp med Tabata-timer.

Uppvärmningen bestod av Crosstrainern i 10 min vilket inte alls var så jobbigt som jag mindes det. Kanske är det ett tecken på att jag börjar få resultat och bli starkare.

I morgon är det mätardag. Lite spänd på det är jag allt. Funderar på om vikten man har på kvällen är samma som morgonen eller om man väger mindre på morgonen än kvällen? Givetvis spelar det roll vad man äter under dagen och om man varit på toa innan eller inte.

Måndag 11 augusti

I går var det måndag och första arbetsdagen efter semestern. Det var galet mycket på jobbet och efter en natt med lite sömn hade jag nog helst suttit hemma i soffan och degat innan sovdags men hur det nu var så blev det ändå ett pass på gymmet. Jag ändrade på några av övningarna. Den inledande benböjen med 8 kg kettlebell byttes mot benböj med 10 kg istället. Däremot lyfte jag den inte över huvudet för det var den för tung för.

När passet var avslutat la jag till den vanliga övningen med planka samt höftlyft med vattenflaskan mellan knäna. Den övningen gjorde jag 20×2 i sakta takt.

Jag inser nu att jag måste mejla till Ida och be om lite fler övningar inför nästa och sista uppföljning. Även om det dröjer ett par veckor dit.

Söndag 10 augusti

Idag var jag iväg till gymmet på förmiddagen. Tanken var att norpa en plats till Transformer, men det var fullbokat och jag hann aldrig fram i kön för att få en plats. Istället blev det mitt gympass med extra planka på pilatesboll med Tabata. Jag tror att jag ska fortsätta höra plankan som avslutning för det var den övning jag tyckte gav bäst resultat sist jag var duktig med träning.

Igår och idag, mat och motion

Igår var det dags för mätning, mätfredag. Inget hade hänt på lår eller mage men däremot -1 cm på rumpan. Alltid nåt.

Fredagen spenderades med trädgårdsarbete ute. Jag slet som ett djur kändes det som. Varmt och soligt väder så jag svettades en hel del. Maten bestod av mackor, mackor och mer mackor. Ingen riktig mat på hela dagen. Illa, illa.

Idag startade jag istället dagen med en tallrik yoghurt med hallon, jordgubbar och blåbär. Sen varder premiär för att pröva passet Pilates Ball på SATS. Det var inte alls så jobbigt som jag trodde att det skulle vara men när man klarar av tekniken blir det gissningsvis jobbigare. Kul var det och det kändes som ett skönt pass att starta helgen med. Ska nog försöka gå på detta nästa vecka också.

Nu fortsätter vi med lite mackor till lunch och mer trädgårdsarbete. Puh! Grilla blir det i kväll så slut på smörgås ätandet är det åtminstone. Bra det.

Hörs igen lite senare, eller i morgon!

Torsdag 7 augusti

Idag blekfet ett vanligt pass på gymmet. Jag körde både dips och armhävningar idag då knölen på handleden är mindre och då jag nu använder handledsskyddet. Hoppas verkligen att det hjälper.
Då jag var klar med mitt pass var E inte det så jag körde två övningar till med Tabata. Den första blev benböj/hopp med TRX-band och den andra plankan med pilatesboll (1-6) och utan (7-8). Tror jag ska lägga till plankan varje gång då jag tycker att den hjälpt till att ge mig starkare muskler. Och 4 min till kan jag träna när det ändå går så pass fort.

I morgon är det mätning igen och jag håller tummar att det har hänt nåt på måttbandet.

Nu är det sovadags! Godnatt!

Indoor Walking

Igår blev det ett pass Indoor Walking på SATS. Det var galet jobbigt och svettigt. Mjölksyra i benen och avdomnade fötter var det värsta. Rätt likt ett pass spinning med skillnaden att man inte sitter ner på detta pass vilket kanske kan göra spinning till något mindre jobbigt.
Tyckte kanske inte att detta var superkul men jag prövar lite olika pass så kanske jag tillslut hittar nåt kul jag kan hålla fast vid. http://www.sats.se/traning/grupptraning/indoor-walking/

Nya träningskläder

Nu har jag inhandlat lite nya träningskläder. Man måste ju ha lite att byta med så att jag hinner tvätta kläderna mellan varven. Inte kul när träningskläderna luktar sur disktrasa direkt.